Sales Power 1

Geschreven door Arnold Steenbeek


    Gratis beschikbaar gesteld door auteur


  • Samenvatting

    Iedereen kan verkopen met het generieke, natuurlijke model dat In dit boek centraal staat.

    Het VerkoopKompas is dit generieke model voor alle verkoopprocessen, kort of lang, van telefonische acquisitie tot large account management. Het is de samenvatting van alle overige modellen. Het draait namelijk altijd om vijf fases: voorbereiden en doelen stellen, contact maken, waarna de analyse van de situatie en behoefte wordt gedaan, aansluitend de presentatie van de mogelijke oplossing met een product of dienst. En tot slot afsluiten en tot resultaat of zaken komen.

    Het gestructureerd, doelgericht en vriendelijk toepassen van deze verkoopactiviteiten en vaardigheden in deze volgorde en met de juiste intentie leidt gegarandeerd tot meer verkoopkwaliteit. Mogelijk zelfs tot 100% verkoopkwaliteit én 100% conversie.

  • Inhoudsopgave

    Lang hard werken en opeens eureka 4
    VerkoopKwaliteit in de praktijk 5
    Generieke modellen werken altijd 6
    Het verkoopproces in vijf stappen en het VerkoopKompas 6
    Voorbereiding: voor meer focus en persoonlijke kracht 8
    a. Salesinstrumenten 8
    b. Doelen stellen 8
    c. Contacttactiek 9
    Contact: maak écht contact en vrienden 11
    a. Focus vooraf 11
    b. Contact vanuit uw hart 11
    c. Verdiep doelgericht in vier stappen 11
    Non-verbaal verdiepen 12
    Analyse: Vriendelijk diep onderzoek van waardevolle wensen 14
    a. Vragen stellen 14
    b. Luisteren 16
    c. Samenvatten van de analyse 18
    Presentatie: voor een aantrekkelijk, nuttig en eenvoudig vervolg 19
    a. Story telling 19
    b. Btw verhogen 20
    c. Positieve Keuze bieden 22
    Afsluiting: voor winst en waarde, persoonlijk en duurzaam 24
    a. Hartcontact maken 24
    b. Bezwaren verlichten 25
    c. Afsluiten met vijf technieken 26
    Samenvatting VerkoopKompas 29
    Zes succesprincipes van het VerkoopKompas 29
    Checklists sinds 1935 30
    VerkoopKompas: Checklist kernpunten 31
    Contact: Checklist Gespreksvoorbereiding 32
    Contact: Checklist Gespreksopening 33
    Contact: Checklist Contact met uw hart 34
    Analyse: Checklist Luisterniveau-zelfscan 35
    Analyse: Checklist Five Times Why 36
    Presenteren: Checklist Presentatie met passie 37
    Afsluiten: Checklist Actief afsluiten 38
    Afsluiten: Checklist Bezwaren verlichten 39
    Afsluiten: Checklist Afsluittechniek 40
    Checklist Sales Inspiratie 41

  • Fragment

    Het VerkoopKompas is het generieke model voor alle verkoopprocessen, kort of lang, van telefonische acquisitie tot large account management. Het is de samenvatting van alle overige modellen. Het draait namelijk altijd om vijf fases: voorbereiden en doelen stellen, contact maken, waarna de analyse van de situatie en behoefte wordt gedaan, aansluitend de presentatie van de mogelijke oplossing met een product of dienst. En tot slot afsluiten en tot resultaat of zaken komen.

    Samengevat zijn er zes principes voor maximaal succes met het VerkoopKompas:

    1. Breng 100% VerkoopKwaliteit in de praktijk,
    2. Bereid voor, voor kristalheldere focus en persoonlijke kracht,
    3. Maak contact, écht contact en maak vrienden,
    4. Analyseer vriendelijk, onderzoek diep waardevolle wensen,
    5. Presenteer met passie, voor een aantrekkelijk, nuttig en eenvoudig vervolg,
    6. Sluit elk contact en elke fase af, voor winst, win-win waarde en een warm vervolg.

Copyright © 2006-2024 Pumbo.nl BV    Thuiswinkel Waarborg Thuiswinkel Waarborg

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw tenzij anders vermeld.

Downloaden

U ontvangt de downloadlink van ons nadat u onderstaande gegevens heeft ingevuld.

Verplicht veld
Verplicht veld
Voer een geldig emailadres in
Verplicht veld

×